Side Ad

Sunday, 22 May 2016

Cardio Kickboxing Workout Pecahkan Lemak Dengan Lebih Cepat

Dalam usaha untuk mengurangkan berat badan, selain daripada melakukan yang vital, bersenam juga patut disertakan supaya kita dapat keputusan yang lebih memberangsangkan.

Ramai ibu² keliru senaman apa yang terbaik. Sebaiknya mulakan dengan senaman yang ringan terlebih dahulu, terutama untuk yang jarang bersenam. Kita perlu elakkan 'muscle pain'.

Berbanding zumba, kick boxing lebih cepat membakar lemak. Video di bawah boleh membantu kita untuk mendapatkan badan yang sihat.




Zumba agak sedikit 'ringan' berbanding kick boxing. Tetapi kesan daripada kick boxing memang mengujakan. Kita akan boleh rasa otot kita meregang dan jantung berdegup dengan lebih cepat.

Jom lakukan kick boxing sekurang²nya 3 kali sehari. Badan sihat, berat berkurangan / stability dan jantung terjaga.

Tuesday, 17 May 2016

5 Tips Hilangkan Berat Badan dengan Berkesan

Bila berat badan kita dah berlebihan sudah pasti kita masuk dalam kategori obesiti. Membaca, mendengar pun sudah menyakitkan apalagi jika mengalaminya. Namun bukan senang untuk menurunkan berat badan. Banyak yang perlu kita ambil kira.


Pengedar Shaklee Kelantan
Pedih hati dan mata bila baca kenyataan ini :(


Ini hakikat yang cukup pahit untuk kita terima. Malaysia negara orang gemuk. Mungkinkah sebab kita kaya dengan kepelbagaian makanan? Atau kerana kita kurang bersenam?

2 konsep paling utama dalam menurunkan berat badan ialah JAGA PEMAKANAN & BERSENAM. Mana satu yang lebih susah untuk kita lakukan? Saya pilih bersenam. Kekangan masa dan tempat selalu jadi halangan kan? Balik kerja dah penat, nak berehat dengan keluarga pula. Maka jadilah senaman itu impian yang hanya sekadar di minda.

Jadi nak tak nak kita kena ambil pilihan jaga pemakanan kita. Antara asas utama ialah KURANGKAN GULA & GARAM dalam pemakanan kita. Cuba pantang air manis untuk seminggu. Hanya ambil air kosong semata-mata. PASTI anda boleh tersenyum dengan perubahan badan selepas itu. Tak percaya? Cuba lakukannya hari ini :)

Saya kongsikan 5 tips penting untuk menurunkan berat badan bagi orang-orang yang sentiasa sibuk.




Antara point yang disarankan adalah kerap meminum AIR LIMAU. Seeloknya AIR LEMON. Minum begitu sahaja tanpa gula. Setiap pagi dan sebelum tidur. Badan akan rasa lebih ringan dan segar.

Kita juga disarankan untuk mengambil lebih protein dalam diet harian. Kenapa perlu protein? Protein memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Jadi kita kurang berasa lapar yang memungkinkan kita untuk sentiasa makan. So kurang makan (makanan rapu) kurang berat badan.

Pilih protein yang berkualiti tinggi untuk kesihatan kita. Saya sarankan tuan puan memilih Energizing Soy Protein yang sudah dibuktikan dengan pelbagai ujian klinikal untuk menjaga kualitinya.

Minum air kosong sekitar 2-3 liter setiap hari. Secara kasarnya, setiap 25kg berat badan kita memerlukan 1 liter air. Jadi boleh buat berapa anggaran air yang kita perlukan setiap hari.

Jom amalkan gaya hidup sihat. Kurangkan berat badan berlebihan. Kurus tidak semestinya sihat tetapi gemuk sudah pasti tidak sihat.



Monday, 16 May 2016

Tips Memilih Minyak Ikan Terbaik

Ramai sudah tahu minyak ikan sangat banyak manfaatnya. Antaranya ia bersifat anti radang yang membantu melawan jangkitan. Selain itu ia membantu meningkatkan imuniti badan. Antibodi badan akan semakin kuat dengan bantuan minyak ikan ini.




TETAPI ADAKAH SEMUA MINYAK IKAN SAMA?

Jawapannya tidak! Tuan puan perlu pastikan ia adalah MINYAK IKAN OMEGA 3 bukannya MINYAK HATI IKAN.

Berbeza kan? Bagaimana mahu memastikannya?

Periksa kandungan EPA dan DHA dalam minyak ikan yang digunakan.

Contoh : Minyak Ikan jenama A dikatakan membekalkan 500mg Omega 3 per kapsul.

EPA : 100g
DHA: 50g

Manfaat Omega 3 yang didapati daripada minyak ikan tersebut hanyalah 30% daripada satu kapsul. Selebihnya adalah berkemungkinan besar MINYAK HATI IKAN.

Periksa kandungan EPA & DHA
Periksa kandungan EPA & DHA
Periksa kandungan EPA & DHA

Imej di bawah adalah contoh gambaran berapa biji minyak ikan yang perlu diambil untuk mendapat khasiat Omega 3 berdasarkan kandungannya dalam satu kapsul




Semoga kita semua bertindak bijak dalam memilih suplemen terbaik untuk diri dan keluarga serta orang² yang kita sayangi. Baca label di setiap packaging sesuatu produk.

Saya mencadangkan tuan puan memilih minyak ikan Omega Guard daripada Shaklee. Ini kerana kandungan EPA & DHA perkapsul adalah melebihi 90%. Ia adalah minyak ikan tulen, bukan minyak hati ikan.


Minyak Ikan Terbaik


Sebotol Omega Guard Shaklee mengandungi 90 biji kapsul dengan harga RM136. Berminat untuk dapatkannya, sila hubungi saya melalui nombor di bawah/

011-1611 1619
Jazilah Ilyas
SID : 1070931

Sunday, 15 May 2016

Ikhtiar Isteri Untuk Banyakkan Susu Tapi Suami Yang Gembira

Susu merudum sangat merisaukan seorang ibu. Takut anak lapar, risau anak tidak cukup nutrisi dan pelbagai lagi kerisauannya.

Perkara penting, ELAKKAN TEKANAN KERANA TEKANAN BOLEH JADI PEMBUNUH UTAMA SUSU IBU. Ibu² perlu tenang dan gembira sepanjang tempoh menyusukan anak.

Jaga emosi, jaga perasaan kerana perasaan yang gembira akan membantu pengeluaran susu ibu. Hormon oxytocin a.k.a hormon gembira akan membantu menjayakannya..




Semakin kerap ibu menyusukan dan mengepam, semakin banyak susu yang terhasil. Ia konsep asas DEMAND VS SUPPLY. Ada permintaan, ada pengeluarannya kan?

Susu ibu terdiri daripada air. Sebab itu anak kecil di bawah usia 6 bulan tidak perlu diberikan air kosong. Air yang terdapat dalam susu ibu sudah mencukupi. Jadi ibu perlu tampung keperluan air dalam badan. Minum sekitar 2-3 liter sehari.

Ibu juga boleh mengambil suplemen. Susu ibu terdiri daripada unsur kalsium. Jadi suplemen yang mengandungi kalsium akan sangat banyak membantu.

Ramai ibu² dan suami² yang gembira dengan suplemen Alfalfa Complex ini. Selain membantu penghasilan susu ibu, hubungan intim dengan suami bertambah manis :)







Saturday, 14 May 2016

Benarkah Ibu Hamil dan Menyusukan Hanya Perlu Bayar Fidyah Jika Tidak Mampu Puasa?

Banyak pendapat-pendapat yang tersebar di internet bahawa ibu-ibu yang hamil dan menyusukan anak boleh berbuka puasa dan tidak perlu menggantikan puasa mereka. Persoalannya betul ke semudah dan seringan itu?

Jujurnya semasa saya belajar Feqah, dinyatakan secara umumnya ibu hamil dan meyusukan anak diberi rukhsah dan kelonggaran untuk membuka puasa sekiranya tidak larat atau terlalu letih. Dan wajib ganti semula puasa tersebut.

Tetapi kebelakangan ini selalu dapat pertanyaan dan pernyataan bahawa ibu hamil dan menyusukan ini jika berbuka puasa kerana tak mampu hanya perlu bayar fidyah sahaja tanpa perlu ganti puasanya. Persoalannya benarkah kenyataan ini?

Saya kongsi penerangan daripada seorang ustaz mengenai masalah ini.




Isu tidak larat berpuasa semasa hamil dan menyusukan memang sangat difahami. Cuma perlu juga kita fikir sama ada kita sudah berikhtiar untuk mampu berpuasa atau tidak.

Maka perlu kita jaga pemakanan, ambil suplemen untuk menampung keperluan diri kita. Pengalaman saya sendiri, dengan mengambil kurma dan ESP sepanjang berpuasa dengan keadaan hamil dan menyusukan anak, alhamdulillah badan masih bertenaga dan susu juga cukup untuk anak. InsyaAllah ESP membantu kita kekal bertenaga walaupun semasa hamil atau menyusukan .

Islam itu mudah tetapi jangan terlalu memudahkan 😊

Friday, 13 May 2016

Angin Menderu Keluar Daripada Badan Semasa Nyahtoksin

Gembira je saya rasa kebelakangan ni. Best sangat rasa badan. Hehehe.. Salah satu tanda badan kita penuh toksin bila kita asyik moody, cepat penat, asyik,nak marah orang. Senang cerita ia ganggu emosi kita. Ya, badan yang bertoksin juga memberi kesan pada mental kita, bukan hanya pada fizikal. Bila dah nyah segala toksin tu, minda dan emosi pun lebih tenang.

Bagaimana hendak buang toksin daripada badan kita? Antara cara terbaik adalah dengan menjalankan proses detoks. Detoks dengan pemakanan dan persekitaran kita.

Ini antara menu untuk detox cara shaklee. Yang bestnya, lepas makan semangkuk sayur ni, angin menderu-deru keluar daripada badan. Badan pun berpeluh-peluh walaupun duduk bawah kipas. Memang syok je rasa 😄.





Sepanjang hari memang kena makan sup sayur je. Ditambah dengan buah-buahan dan suplemen detox yang telah dicadangkan. Tak tau camana nak cerita best dia. Tapi badan memang rasa ringan. Nak buat kerja pun tak rasa lemau lesu. Pendek katanya badan rasa segar 💪


Haaaa.. Bukan saya aje yang teruja tau. Memang ramai kawan-kawan yang dah buat detox ni pakat kongsi kegembiraan mereka. Kalau tuan puan pun selalu rasa badan berat letih lemah lesu tu, meh detox badan sekali. Mesti rasa amazing.




Kalau nak join team kami berdetox, boleh hubungi nombor saya seperti dalam gambar ya. Can't wait to help others too 😄😄

Thursday, 12 May 2016

Cara Mudah Sejukkan Kembali AirCond Rumah

Alkisahnya aircond rumah kami dah mula tak rasa sejuk. Takkan tak sampai setengah tahun dah bermasalah kan?

Mrmandangkan cuaca pun sangat panas sekarang kami ingatkan aircond pun kurang sejuk sebab cuaca. Maklumlah bila tidur malam pun dah tak berselimut walau aircond dipasang.

Hasil google semalaman, saya bagitau encik suami untuk cuba bersihkan sendiri. Nasib baik ada tangga yang panjang, boleh panjat nak periksa keadaan aircond.

Buka je penutup aircond tu, terus rasa alahaaaaai!! Patutla aircond tak sejuk. Rupanya habuk dah penuh kat penapis luar tu. Dan patutla setiap malam saya tak selesa tidur. Hidung tersumbat memanjang.

Setiap malam kena telan Vitamin C, Garlic Complex dan Alfalfa baru lega sket. Rupanya sebab utama aircond kotor amat.


Kebaikan bawang putih


Jadinya hanya cabut penapis depan aircond tu, bersihkan habuk²nya, basuh dan keringkan. Dah kering semua pasangkan balik pada tempatnya.


Kenapa aircond tak sejuk


Daripada suhu 16°C pun tak sejuk, sekarang ni 24°C pun berselimut tebal. Siang² hari tengah panas teruk pun relax je dengan suhu 24°C tu. Mudah sangat rupanya. Cuma kena bertindak je.

So lepas ini dah boleh buat sendiri je. Agaknya kalau call orang servis tak tau la berapa pula yang kena kan? Yang penting ada alat untuk memanjat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...