Kuatkan Pangkal Rahim Yang Lemah Dengan Nutrisi Yang Lengkap

Assalamualaikum..

Rentetan dari entry cervical incompetence yang lepas, saya banyak membaca and it's correct that once kita dah buat cervical cerclage, nanti kalau pregnant lagi pun kena wat juga cervical cerclage. Ia bukan satu keadaan yang menggembirakan saya, kerana ketidakselesaan sepanjang cerclage tu memang menggusarkan.. Takleh melasak sedangkan saya orang yang lasak, tak boleh mengemas, tak boleh angkat berat-berat sedangkan wanita nowadays memang semuanya kalau boleh nak buat sendiri.

Tiada sebarang ubat untuk cervical incompetence. Jika ada tanda kelahiran pramatang juga selepas melakukan cerclage, doktor akan memberi suntikan tahan sakit. Yang saya selalu dapat ialah "nubain".

So apa yang boleh kita lakukan jika sudah didiagnos dengan masalah ini?

Ini apa yang telah saya amalkan dan rasa perbezaannya. Mungkin juga boleh membantu kawan-kawan yang senasib dengan saya.

Selapas melahirkan Aamily (selepas proses cervical cerclage) saya sering sakit di bahagian bawah abdomen. Sebenarnya sakit ini bermula selepas proses cervical cerclage lagi tapi menurut kata doktor, ia tidak berkaitan. Jadi tiada apa yang boleh dilakukan.

Akibat daripada keletihan yang agak teruk semasa proses menyusukannya, saya mencuba ESP dan Alfalfa Complex. Tanpa disangka, sakit bawah abdomen yang menghantui saya bertahun-tahun hilang begitu sahaja. Rasa sangat amazing masa tu.

So saya teruskan ESP dan rasa sangat WOW dengan keadaan kesihatan diri sendiri. Saya lakukan sedikit bacaan dan mendapati bahawa protein mampu menguatkan sel-sel kita sekaligus tisu, organ dan sistem badan kita yang unik ini.

Bahagian dalaman rasa lebih sihat dan kuat. Luaran juga lebih 'kemas' dan bersih. Rupanya protein adalah asas binaan badan kita. So bila kita bagi protein yang berkualiti pada badan kita, insyaAllah badan kita akan lebih kuat dan sihat.

Kalau kita nak makan vitamin dan bajet kita agak terhad, yang paling basic kita boleh ambik ialah ESP. Kalau ada yang bagitau tak suka soya, ESP ni boleh je kita campur dalam minuman kita macam milo, horlicks atau jus buah-buahan. Yang penting elakkan campur ESP dlm air panas sbb kita tak nak proteinnya termusnah dengan suhu yang tinggi tu.

ESP Shaklee satu-satunya produk yang terjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia dan ada 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Ia sangat sesuai utk semua peringkat umur-tua dan muda..Satu hidangan ESP ni bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh kita.

Manfaat ESP ni ada banyak, antaranya :

  • Awet muda-bina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dll
  • Baik utk hormon wanita-membantu merendahkan paras kolestrol dan mencegah osteoporosis dan sakit jantung
  • Baik utk prostat
  • Mengembalikan keremajaan kulit-anti aging, kurangkan kesan parut
  • Pembekal tenaga
  • Membaiki pigmentasi





Harga ESP ni tak mahal dan sangat berbaloi dengan manfaatnya. Ia cuma RM170, yang boleh bertahan sebulan setengah bagi satu canister. InsyaAllah manfaatnya sangat berbaloi untuk satu canister ESP ini.


Jazilah Ilyas
Whatsapp / SMS : +6011-1611 1619
Shaklee ID : 1070931

Share this:

,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment