Suplemen Shaklee betulkan kitaran haid?

Selepas melahirkan Aamily pd 18/3/2012, saya langsung tak datang bulan. Pada bulan Julai lepas kami suami isteri bercadang nak ambil perancang keluarga, jadi doktor bg injection untuk period terlebih dahulu..Abis ubat tu maka period la. Tengah bulan Julai tu doktor suntik perancang. Ogos haid masih menjengah, memang rasa gembira sebab ingat dah kembali normal kitarannya. Tup-tup September dah takde pape, Oktober juga kering sekeringnya. Masa tu dah down dan fikir biarlah dulu, nanti-nanti okay la balik kot.

Hujung bulan Oktober saya mula ambil suplemen dan vitamin SHAKLEE secara konsisten dan alhamdulillah, November lepas haid saya kembali ada. Memang amat gembira, rasa 'sempurna' perasaan tu. Lagi istimewa apabila haid masa tu boleh kata lancar je, takde langsung darah yang berketul cam dulu-dulu dan amazingly, perut langsung tak sakit. Badan pun x penat.

Apabila tiba Disember, perasaan saya berbaur menunggu haid..hahahaha..Then rasa dah lambat sampai minta husband belikan UPT. Punyala x sabarnya..hahhaa..Tengah dok sembahyang maghrib semalam rasa melekit dan rupanya dah datang yang ditunggu-tunggu, exactly on the same date like previous month. Happy sangat-sangat.

Apa suplemen yang saya konsisten selama 2 bulan ni? Alfafa tak pernah saya tinggalkan sejak dari hari pertama saya cuba SHAKLEE. Dengan resdung yang tak pernah lekang, sakit pinggang yang berterusan sebelum ini terus hilang seawal minggu pertama saya makan alfafa menyebabkan saya terus konsisten dengan raja segala tumbuhan ni.    


Keputihan dan masalah dalaman wanita yang lain yang telah saya alami bertahun-tahun juga semakin lama semakin hilang kerana konsistensi ini (dengan izin Allah). Ia juga melegakan keletihan saya sebagai seorang ibu yang tengah membesarkan 2 anak kecil yang tak pernah dok diam..hihi

Disamping ALFAFA, saya juga terus konsisten dengan VIVIX yang melindungi dan meperbaiki selular DNA yang sentiasa rosak setiap hari. VIVIX juga memelihara kesihatan jantung, otak, sendi dan meningkatkan kesihatan sistem imun, memberi perlindungan antioksidan dan meningkatkan tenaga dan kesihatan secara keseluruhan.





Jadinya apabila badan kita berkeadan baik, proses semulajadi badan akan berlaku dengan teratur. Haid adalah penanda aras kesuburan bagi wanita. Jadi apabila haid ini semakin lama semakin kurang atau kitarannya terganggu, pelbagai emosi dan rasa akan terganggu. Alhamdulillah saya rasa semakin baik kebelakangan ini. Semoga rasa hebat ini terus berkekalan dengan usaha yang konsisten juga




********************************************************************************

PM/Whatsapp : 011-1611 1619 (jazilah 1070931)
FB : https://www.facebook.com/jazilah.ilyas @ 
https://www.facebook.com/makananpelengkap

Share this:

, , , , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment