Tak perlu berlapar, badan makin slim, susu makin meriah

Assalamualaikum..

Anak kecil saya Adelia Aamily dah berumur 1 tahun 9 bulan dan masih aktif menyusu badan. Memang sukar digambarkan dengan kata-kata kepuasan dapat menyusukan anak secara eksklusif begini. Anak yang menyusu badan lebih sihat dan jarang sakit. Saya dapat melihat perbezaan kesihatan yang ketara antara Aamily dan abangnya Akram - yang hanya mampu diberi susu melalui tiub (Akram adalah anak pramatang) dan seterusnya mendapat nutrisinya daripada susu tepung kerana susu badan yang kering seawal bulan kedua selepas melahirkannya.

Saya memang berniat daripada awal untuk menyusukan Aamily secara ekslusif selama 2 tahun dan alhamdulillah dipermudahkan olehNya niat yang baik ini. Cabaran semasa menyusukan anak kecil bukan sedikit, dengan nafsu makan yang bertambah-tambah dan badan yang semcam dipam-pam..eheheh..Selain itu, keletihan yang ketara juga sentiasa membebankan saya, menyebabkan saya cepat tertekan. Tidak dilupakan juga pinggang yang sentiasa sakit yang mana saya yakin kerana kekurangan kalsium - si kecil ni dah tarik semua kalsium mama..

Akibat daripada sakit pinggang yang melampau, saya pernah mendapat suntikan hanya untuk meredakan sakit yang tak tertanggung ni. Doktor memaklumkan saya kekurangan nutrien. Risau memikirkan keadaan diri, saya nekad untuk mencuba suplemen.

Sebelum ambil suplemen pun dok fikir gak takut badan makin naik, baju yang selesa untuk dipakai dah makin kurang..susah hati lagi.Fikir punya fikir, saya cari maklumat dan saya ambil keputusan untuk cuba Alfafa dan Omega Guard SHAKLEE. Sebenarnya, Omega Guard tu saya tapau daripada bekalan Akram..hhehehhe

Saya pernah cuba minum teh untuk kurus yang mengakibatkan cirit birit dan sakit perut yang melampau - mungkin kerana proses untuk memaksa apa yang kita makan sebelum tu dikeluarkan..Jadi agak risau la kan tapi tawakal je la..

Amazingly, minggu pertama cuba Alfafa dan Omega Guard tu badan memang rasa kuat dan sihat. Sakit pinggang yang membelenggu saya bertahun-tahun seolah-olah hilang camtu je..Tak perlu lagi mintak husband tarik dan angkat dari katil tiap-tiap pagi. Memang rasa bertenaga sangat-sangat. Part yang paling best ialah bila sepupu datang rumah dan terkejut tgk kakak sepupunya ni "eh, nampak susut dah ni". Baru seminggu je makan okayyy!!!hihih..

Lupa plak nak mention yang saya juga ada resdung yang teruk. Tiap-tiap pagi memang rasa nak demam sebab setiap kali lepas sapu lantai dan karpet, bersinnya tak berhenti-henti. Apabila makan Alfafa dan Omega Guard ni secara konsisten, tanpa saya sedari resdung saya almost hilang..Mula-mula tak perasan pun tapi bila terbaca Alfafa ni boleh melawan alahan dengan memperbaiki keadaan kulit dan hidung yang sensitif, kurap, bau badan dan ulat air saya macam baru tersedar yang saya dah takde bersin-bersin dah walau selepas sapu habuk segala bagai, alhamdulillah.

Perasaan yang lagi best timbul apabila breast sentiasa rasa penuh dengan susu - bila re-check baru perasan yang Alfafa adalah komponen dalam set milk booster, so terus react ohh patutlah..Bonus lagi apabila bersama suami, suami plak tanya napa macam lain?Cam awal-awal dulu..ahahahah..Jangan tak tau ye kawan-kawan, Alfafa juga bertindak sebagai kacip fatimah, so patutlah WOW je kan? ahhahaha

Selepas seminggu saya decided nak tambah Lecithin untuk kesan yang lebih cepat dan memang betul, selepas 2 minggu penggunaan tiga suplemen ni, perut memang dah rasa makin kempis, seluar dah start kena pakai tali pinggang dan baju-baju kurung yang selama ni rasa sendat dah selesa untuk dipakai semula..Alhamdulillah.

Few days lepas tu saya tambah ESP dalam senarai suplemen saya, dan tiba-tiba rasa eh kenapa berat cam slow sket turun ni? Re-check lagi sekali fungsi ESP ni dan noticed ESP ni membina otot dan membaiki kepejalannya..Oh patutlah, jadinya badan tidak akan menggeleber selepas berat turun ke sasaran yang ditetapkan. Bila tengok badan dah ada shape balik, hati memang berbunga-bunga la..hhihi..Dan bonus yang paling best, kesakitan di kawasan peranakan dan ari-ari yang saya tanggung sejak mengandungkan Aamily akibat cervical cerclage hilang perlahan-lahan. Syukur sangat-sangat dengan perkembangan positif ni. Badan dah tak lesu, boleh kata langsung x tidur siang (mungkin seminggu sekali je kot ) dan stretch mark kat perut pun dah pudar. ESP ni boleh mencantikkan kulit tau :

Kalau lambat sket susukan Aamily, breast rasa bengkak dan basah sebab Alfafa dan ESP adalah komponen utama dalam milk booster. Susu pun dah makin pekat kebelakangan ni..Makin seronok la si kecik Aamily ni. Susu untuk dia mmg x pernah putus dan insyaAllah akan terus ada sampai umurnya 2 tahun.

Suplemen terakhir yang saya tambah dalam set kurus tetapi susu masih meriah ni ialah Herblax sebab nak rasa sendiri kehebatannya. Dan ia memang terbukti hebat, dan menjimatkan..hahaha..Minggu pertama je saya ambil Herblax ni tiap-tiap malam, lepas tu hanya 2 3 kali je seminggu dan kesannya?Walaaaaweeeh!! Memang superb sebagai ejen pembuangan kita.

Saya kongsikan gambar saya sendiri sepanjang penggunaan suplemen-suplemen Shaklee ni..Memang saya puas hati kerana disamping dapat menurunkan berat badan, susu Aamily tetap maintain malah boleh kata makin meriah, kulit pulak makin lembut, parut makin pudar dan badan makin bertenaga.






So pada ibu-ibu yang masih dalam dilema untuk kurus tapi risau anak tak dapat nutrisi yang lengkap kerana kena kontrol pemakanan, set ini amat disarankan. Anda tak perlu berlapar, boleh je makan nasi semua, berat turun dan badan makin slim dan yang paling penting bekalan susu untuk anak langsung tidak terabai.


Berminat? Boleh tinggalkan contact number dan saya akan hubungi secepat mungkin. Untuk respon yang lebih cepat ;


call/sms/whatsapp : 011-1611 1619
fb : https://www.facebook.com/makananpelengkap



 p/s : InsyaAllah harga masih boleh dirunding :)



  

Share this:

, , , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment