Luka Kencing Manis

"Jari mama luka, agaknya terkena tulang ikan tadi". Mama saya adalah pesakit diabetes yang perlu mengambil suntikan insulin untuk mengawal paras gula dalam darah, jadi bila dia luka saya memang jadi sangat risau. Jangan ambil mudah apabila pesakit diabetes luka di mana-mana bahagian badannya.

Diabetes atau kencing manis adalah satu keadaan di mana kandungan gula dalam darah adalah tinggi dan normal secara kronik. Di Malaysia, dikatakan lebih daripada 1.4 juta rakyatnya menghidap penyakit berbahaya ini. Bilangannya cukup membimbangkan tambahan lagi diabetes ini boleh mengakibatkan pelbagai kerosakan organ dan sistem saraf dalam tubuh manusia.

Kalau ikut WHO, pada tahun 2011 setiap 20 saat sahaja setiap satu kaki akan dipotong akibat diabetes ni. Jadi janganla pandang enteng kalau keluarga kita yang ada kencing manis ni ada luka-luka. Kena sentiasa beringat sebab kebanyakan mereka tak sedar pun kaki (anggota badan yang sering terluka) mereka terkopek atau terluka. Sedar-sedar dah bernanah, dah membusuk.


Dulu masa arwah atuk luka kakinya, saya yang dok cucikan lukanya. Kalau tak silap sampai kena korek tempat yang luka tu. Sebab tu bila jari mama luka hari tu saya sangat risau. Nasib baik masa tu saya dah ada Zinc Complex sebagai persediaan.

Zinc Complex ni memang sangat elok untuk luka. Dalam set pantang pun Zinc ni antara komponen wajib ye, sebabnya antara manfaat Zinc ni ia mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran. Jadi supaya luka kat jari mama cepat elok, pagi-pagi saya bagi sebiji Zinc untuk ditelan, dan hancurkan sedikit (kapsul lain), tabur atas jarinya yang luka. 


Selama 3 hari berturut saya bagi mama makan dan tabur Zinc Complex ni atas jarinya yang luka dan alhamdulillah, lukanya memang sembuh elok. Sangat-sangat berterima kasih pada Allah dengan perantaraan Zinc ni luka jari mama cepat sembuh. Kalau tak, saya memang tak boleh bayangkan lukanya jadi makin teruk. Serik!!

Jadi eloklah sediakan payung sebelum hujan kan? Sekiranya anda berminat untuk dapatkan Zinc Complex, boleh tinggalkan contact number atau sms/whatsapp saya 011-16111619 untuk respon yang lebih cepat. 

Zinc Complex - RM33.75 untuk 120 biji. Sangat berbaloi dan murah!!

Share this:

, , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment