Kempen Bebas Ubat dan Dadah

Selepas dibenarkan keluar dari wad, mama saya dibekalkan dengan seribu satu ubat. Belum apa-apa lagi doktor dah pesan awal-awal untuk pergi ke mana-mana klinik dalam masa dua minggu untuk cek buah pinggang ~ kesan pengambilan ubat-ubat yang dibekalkan itu. Phewww.. Belum apa-apa dah dijangka akan ada masalah buah pinggang akibat ubat-ubatan a.k,a dadah yang dibenarkan ini..


Banyaknya la hai ubat. Boleh effect buah pinggang ni

Doktor pun dah mention awal-awal pengambilan ubat ini akan memberi kesan kepada buah pinggang. Abis cane? Nak sembuhkan satu penyakit, penyakit lain pula yang datang. Ini dah jadi seperti konsep 'Gali lubang tutup lubang' untuk orang berhutang. Masalahnya takkan selesai sampai bila-bila.




SHAKLEE SEDIAKAN PENCEGAHAN DARIPADA AWAL


Tujuan kita mengambil suplemen dan vitamin supaya badan kita cukup nutrisi. Kebanyakan penyakit terjadi kerana kita kekurangan NUTRISI. Kekurangan nutrisi ini bukan bermaksud kita tak makan. Kita makan tapi tak lengkap. Contoh kita makan nasi lemak, apa kandungannya? Karbohidrat dah pasti, tapi mana vitaminnya? Vitamin C ada sket dalam timun tu, so memang tak cukup. Nak tak nak memang kena tampung mana yang lompong supaya kita cukup nutrisi.

Meh kita tengok testimoni daripada pengguna-pengguna Shaklee apabila mereka menggunakan vitamin dan suplemen secara konsisten.



OMEGA GUARD MENCEGAH DAN MENGURANGKAN SIMPTON ASTHMA/ LELAH










VITAMIN C PILIHAN UNTUK DEMAM DAN SELSEMA







Kita tidak pernah menafikan kepentingan ubat-ubatan yang ada. Malahan memang sesetengah penyakit kritikal sangat-sangat memerlukan ubat yang berfungsi menyembuhkan dan meredakan sakit dengan segera. Tetapi kalau kita boleh elakkan ubat, dan cegah penyakit lebih awal dengan pengambilan nutrisi yang lengkap, lebih baik kita pilih yang kedua kan?



******************************************************************************************************
Berminat untuk mencuba Set Suplemen & Vitamin Shaklee? Hubungi saya;

iR Jazilah Ilyas (1070931)
sms/whatsapp : 011-1611 1619
blog : http://jazilahilyas.blogspot.com
fb : https://www.facebook.com/jazilah.ilyas

Share this:

,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment