Detox Hati Perokok Tegar Yang Asyik Batuk

Suami saya sangat kerap batuk. Batuk yang sampai mengganggu kami semua sampai tidur malam pun boleh tersedar akibat kuatnya batuk dia. 

Guess what? Dia memang PEROKOK TEGAR. Dah penat kot bebel suruh berhenti rokok, tapi perokok tegar ni biasanya masuk telinga kanan keluar telinga kiri je segala nasihat kita ni ha.. Betul tak para isteri? Kalau suami anda juga perokok tegar seperti suami saya ni, rasanya hari-hari rokok ni boleh jadi bahan gaduh kan? :(




Tapi, sebagai isteri ni marah camana pun kita pastilah tak nak suami kita sakit kan? Kasihan pula tengok dia batuk tanpa henti (walau dalam hati geramnya Allah je yang tau). The best supplement untuk berhenti rokok ni sebenarnya adalah Vivix. Tapi saya fikir nak detox dulu hatinya, yang rasanya dah semakin tenat tu. 

Nasib baiklah suami saya ni jenis tak menolak je apa-apa vitamin yang diberi padanya. Tapi dengan syarat memang kita kena ambil, sediakan air dan bagi kat tangannya barulah dia makan. Alhamdulillah hingga semalam dah masuk hari keempat saya bagi dia 3 biji DTX Complex setiap malam sebelum tidur. 




KESAN SAMPINGAN DALAM 4 HARI


Ini bukan overclaim tau. Tapi memang pengalaman yang mengujakan. Alhamdulillah batuknya dah tak 'sekeras' sebelum ini. Dengkur pun dah makin kurang. Dan yang paling saya gembira, nafasnya dah sangat kurang berbau. Biasanya perokok ni bau nafas diorang memang semacam je la kan?

Dengan kesan yang positif camni, wajiblah saya teruskan rutin "menyuapkan" vitamin untuk bantu bersihkan hatinya tu. Kalau tengok imej hati perokok ni memang menakutkan. Yang paling teruk, bukan hati mereka je camtu, kita yang perokok pasif ni pun boleh dapat kesan buruk tu :(




Besar sangat harapan saya suami akan kembali sihat, kurang batuk dan terus berhenti merokok. Kawan-kawan doakan sama ye. InsyaAllah moga dipermudahkannya. Tapi nak dapat kesan terbaik ni kena konsisten bagi dia makan DTX Complex ni. Sekurang-kurangnya 90 hari :).

Haa kalau anda yang baca ni lelaki, dan sayang hati dan KELUARGA anda, mehla detox hati tu okay? Tambah-tambah yang perokok tegar cam suami saya ini. Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan okay


011-1611 1619 | JAZILAH ILYAS
Shaklee ID : 1070931

Share this:

, , , , , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment