Bagus Sangat ke Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee?

Rata-rata sana sini kita selalu dengar, selalu baca, selalu tengok ramai orang dok bercerita tentang ESP Shaklee. Best sangat ke ESP ni? Kat luar tu pun berlambak je air soya, sama je minum air soya mama-mana pun. Dah namanya pun soya, mestilah sama kan?

Sudah amat pasti ESP SAMA SEKALI TIDAK SAMA DENGAN SOYA LAIN DI PASARAN. Ia sangat jauh berbeza daripada segi kualiti malahan kesan dan manfaatnya pun berbeza. Eh, hebat sangat ke ESP Shaklee ni?


ESP Dikaji Secara Klinikal Oleh Saintis Sedunia


Mula-mula sekali, ESP ini bukan produk soya yang diproses di belakang rumah. Ia dimajukan dan dikaji oleh para saintis Shaklee, yang diiktiraf kepakaran mereka dalam bidang masing-masing. Dan ia bukan sekadar akuan daripada saintis Shaklee sendiri je malahan ia turut dikaji oleh saintis luar (pihak ketiga).

Nota : Terdapat banyak syarikat nutrisi tetapi hanya Shaklee yang berani meminta pihak ketiga mengkaji produk-produknya. Ini membuktikan ketelusan yang tinggi ditawarkan oleh Shaklee




ESP Produk Yang Lengkap dengan 9 Asid Amino Penting


Badan kita memerlukan protein untuk pembinaan sel yang sihat kerana protein adalah asas untuk sel. Tanpa sel yang sihat, badan kita terdedah kepada bermacam-macam risiko kesihatan seperti kanser.

Unsur protein ini terdiri daripada 21 jenis asid amino :
  • 12 unsur protein dinamakan non-essential amino acid dan ia dihasilkan oleh badan kita
  • 9 lagi dinamakan essential amino acid dan ia HANYA boleh didapati daripada pemakanan kita (badan kita tidak boleh menghasilkan essential amino acid ini).
ESP mengandungi semua 9 asid amino penting iaitu:


Jadi tak perlu pening-pening untuk dapatkan 9 asid amino penting ini. Dengan ESP anda dah dapat cukup asid amino penting yang diperlukan badan kita.


ESP Diproses Pada Suhu Yang Rendah Agar Protein Tidak Rosak


Protein sangat senang termusnah kerana ia tidak tahan dengan suhu yang tinggi. Sebab itu walaupun kita makan ayam, daging dan ikan kita masih terdedah kepada risiko tak cukup protein dalam badan. 

Protein akan musnah dalam suhu yang tinggi, lebih-lebih lagi pada suhu makanan dimasak. Dan kalau masih ada pun sisa baki protein dalam masakan, strukturnya sudah berubah kepada gumpalan-gumpalan yang sukar dihadam dan diserap oleh badan. 



Jadi dalam 100g daging yang kita makan, mungkin cuma ada 10g sahaja kandungan protein sahaja. Selebihnya sudah menjadi hampas.

Terbaiknya, protein dalam ESP tidak musnah kerana ia diproses pada suhu yang rendah supaya kandungan proteinnya kekal berkualiti dan kekal berkesan pada badan.


Apa pilihan protein anda sekarang?


Terbukti ESP Shaklee ini memang sangat bagus. Bukan semata-mata omongan kosong daripada pengedarnya. But to tell the truth, rata-rata pengedar Shaklee adalah pengguna Shaklee. Jadinya kami memang dah rasa keberkesanan Shaklee ini, sebab itu kami suka nak kongsi dengan semua di luar sana.

Dah tahu kebaikan ESP ini, dan teruja nak beli dan terus minum protein berkualiti tinggi ini? Boleh sangat dah tu. Tuan puan boleh hubungi saya melalui Whatsapp seperti nombor di bawah. InsyaAllah layanan terbaik untuk pelanggan-pelanggan saya :)

Dan bulan Mac ini adalah bulan promo ESP. Beli 6 percuma 1 atau beli 2 bekas dan anda dapat diskaun 5%. Berbaloi amat tau. Dah nak masuk bulan puasa ini, anda pasti nak tenaga berpanjangan kan? ESP MESTI ADA DALAM MENU ANDA.





WA : 011-1611 1619
Jazilah Ilyas
SIDPro : 1070931
FB : Jazilah Ilyas










Share this:

, , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment