Cerita Anak Pramatang Sembelit Teruk

Relax je nampak hero Kak Jaz ni kan? Siapa sangka dia dulunya anak ex-prem yang dilahirkan seawal 26 minggu dengan hanya 805g?



Almost 4 bulan hero ni dok NICU Hospital Putrajaya. Series of warded juga :(

Antara masalah dia bila dah besar sket adalah sembelit dan kerap muntah. Sembelit dia memang bukan main².

Bila nak membuang tu, meneran sampai merah muka. Kadang sampai menangis. Mama pun nangis sama :(. Nyorok belakang kerusi la apa la.. sebabnya tak nak bagi orang tengok dia tengah meneran kesakitan tu.

Doktor bagi Lactulose. Memang setiap hari kena masukkan Lactulose dalam susu dia tapi takde improvement.

Lama dia suffer sembelit ni. Kak Jaz dok fikir sampai bila hero ni nak bergantung pada ubat? Dahla masa kecik² tu taktau banyak mana ubat dah masuk dalam badan dia.

Tapi sekarang keadaan kesihatan dia alhamdulillah sangat OK. Takde dah sembelit cam dulu. Demam pun jarang². Tonsil pun manageable. Alhamdulillah 

Nak tau apa yang Kak Jaz ikhtiar untuk redakan semua sakitnya? 



Share this:

, , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment