Kenapa Dah Makan Sayur dan Minum Susu Setiap Hari Masih Sakit Badan?

Kebelakangan ni Puan A kerap sangat lenguh badan. Sakit pinggang dan ada sedikit kebas. Dah pergi klinik tiada sebarang penyakit pun.

Hurmm..mungkin faktor umur. Dah masuk 30an ni badan cepat sangat penat. Tambah-tambah bila lepas menyusukan si kecil, rasa cam nak tercabut sendi 

Bila tanya kawan-kawan doktor, buat bacaan sedikit ini tanda KURANG KALSIUM. Si kecil ni tarik kalsium daripada badan mama banyak sangat agaknya.

Tapi kalau nak diikutkan dah makan sayur yang ada kalsium. Dah minum segelas susu sehari. Takkan tak cukup lagi?




Ramai ibu yang menghadapi situasi camni kan? Kerap sangat lenguh-lenguh badan. Masa hamil dan lepas bersalin makin terasa pula sedangkan pemakanan dah seimbang.

Berapa keperluan kalsium untuk badan kita setiap hari?

Untuk dewasa sekitar 1000mg sehari, dan keperluan ini meningkat apabila seorang wanita hamil dan menyusukan anak. Ia boleh meningkat sehingga 1200mg kalsium sehari.

Cuba tengok jadual ini. Segelas susu 250ml hanya mengandungi sekitar 200-300mg kalsium. Sayur pula kebanyakannya menyumbang kurang daripada 200mg kalsium untuk satu hidangan.




Berapa mangkuk sayur yang kita makan sehari? Agak-agak cukup tak untuk tulang dan gigi kita yang sangat-sangat perlukan kalsium ni?

Untuk dapat 1000mg kalsium sehari, sekurang-kurangnya kita kena minum 4 gelas susu. Ibu-ibu minum berapa gelas sehari?

Kak Jaz biasanya minum 2 gelas susu je sehari. Sayur pun makan setiap kali makan nasi. Tapi memang tak cukup pun. Tambah lagi dok susukan si Aesha tu.

Dulu-dulu sakit pinggang sampai tak boleh nak bangun sendiri. Kena ditampu dan disokong baru dapat berdiri dengan elok.

Sebab tu Kak Jaz topup kalsium untuk badan dengan OSTEMATRIX. Pil kalsium yang lengkap daripada Shaklee. Makan sayur semata-mata memang tak cukup untuk tampung keperluan kalsium dan vitamin yang badan kita perlukan.

Ia ada Vitamin D dan magnesium tau. Kekurangan Vitamin D akan menyukarkan penyerapan kalsium. Sebab tu orang dok takut nak makan kalsium takut sangkut kat buah pinggang.

Jadi nak pastikan kalsium diuserap dengan optimum kena ada vitamin D.

Sebiji Ostematrix bersamaan 250mg kalsium dan bersamaan segelas susu. So sehari kita disarankan makan 4 biji Ostematrix.

250mg x 4 tablet = 1000mg kalsium

Cukup kan?

So badan sihat, lebih cergas, tulang dan gigi pun kuat.

Sayur + susu + Ostematrix = tulang dan gigi yang sihat





011-16111619
Shaklee Consultant & Business Leader

Share this:

, ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment