Tiada Beza Air Soya Dengan Soya ESP - Benarkah Ia Sama?

Kenapa ramai orang suka minum air soya? Sebab NATURAL? Sebab sedap? Atau sebab apa?

Kak Jaz ambil soya sebab nakkan PROTEIN. Sebab tu Kak Jaz hanya ambil SOY ESP. Dah kenal ESP, dah jatuh cinta dengan ESP memang jarang sangat dah minum air soya lain.


protein soya, soya non gmo, soya penyebab kanser, air soya, cervical incompetence, cervical cerclage, rahim lemah


Soya je pun. Mestilah sama. Kan?

Tak, ia nyata berbeza. Air soya dan PROTEIN soya itu berbeza.

Kalau kita nak kata soya tu sama, mungkin analogi yang sama kita boleh bandingkan dengan kereta juga.

Kancil dengan BMW - adakah sama sedangkan kedua-duanya adalah kereta?

Pasti jawapannya TIDAK. Dan ia jelas nyata memang berbeza.

So same goes to air soya biasa dan protein soya ESP. Ia boleh jadi berasal daripada kacang yang sama, tetapi PROSES penyediaannya menjadikan mereka berbeza. But then tak boleh nak kata sama juga sebab soya untuk ESP dikawal sangat ketat daripada benihnya lagi dibawah Identity Preserved Program (IPP)

Bagaimana nak buat air soya?

Basuh kacang soya, blend, tapis, REBUS ,tambah gula dan masak atas api yang panas. Kan?

Bagaimana pula nak hasilkan ESP?

Ia dibasuh dengan air bersuhu sejuk untuk mengekalkan ISOFLAVONES, GENISTEIN & DAIDZEN yang kritikal demi untuk bekalkan kita manfaat soya itu secara keseluruhan. Sebekas ESP 850g itu terhasil daripada 30kg kacang soya. Sebab itu ia sangat halus dan terbaik untuk badan. 

Ramai sebenarnya yang tidak tahu protein akan ROSAK bila ia diproses dengan SUHU TINGGI. Agak-agak bila dah rebus tu, berapa banyak kandungan nutrisi yang tinggal dalam soya tu?

So apa yang dapat bila minum air soya yang dah direbus? Mungkin kandungan nutrisinya dah menurun. Dan yang kita dapat hanya menghilangkan dahaga. Sedangkan protein sepatutnya boleh mengenyangkan. Ada dengar orang cakap minum air soya biasa tu jadi kenyang?

Dah nyata sangat beza air soya biasa dan protein soya ESP kan? Sepatutnya dah tiada keraguan pasal soya ESP. Sepatutnya semua kena pilih ESP dah la kan?

Tup-tup keluar pula cerita minum soya menyebabkan KANSER, CYST, FIBROID. Memang banyak kontroversi sungguh minuman soya ni.Huhu

Secara saintifiknya, TIADA BUKTI yang menunjukkan soya penyebab semua masalah di atas. Malahan kajian menunjukkan pemakan/peminum soya tegar seperti di Jepun mempunyai kadar pesakit kanser yang sangat rendah.

Jadi apa lagi mitos yang kita takutkan?

Apa yang Kak Jaz sangat pasti, jika anda ada masalah rahim lemah, cervical incompetence dan terpaksa melalui proses CERVICAL CERCLAGE masa hamil, Kak Jaz sarankan anda minum ESP.

Kenapa perlu minum ESP jika rahim lemah? Jika on cerclage?

Rahim kita 'dipegang' oleh tisu dan otot. PROTEIN adalah sumber asas pembentukan tisu badan.

Jika tisu cukup 'makannya', otot pun kuat insyaAllah rahim pun akan kuat.

Kak Jaz paparkan gambar si kecil yang dikandung selama 10 bulan, dibuka cerclage ketika 36w tetapi mampu bertahan sehingga 40w. Tupun dah kena induce sebab masih tak nak keluar.




2nd kehamilan bersama cerclage, yang nyata beri pengalaman sangat berbeza berbanding hamilkan kakaknya yang juga bersama cerclage.

Kak Jaz start minum ESP sebelum hamilkannya, sepanjang tempoh kehamilan, selepas pantang dan sepanjang tempoh menyusukannya selama 2 tahun.

Yang nyata, ESP beri nafas baru pada Kak Jaz. Dan Kak Jaz sangat mahu ibu-ibu yang mempunyai masalah seperti Kak Jaz untuk turut berasa kembali selesa dan yakin sepnajang tempoh kehamilan itu.

Percayalah, ia akan sangat-sangat membantu.

Jika mama ada nak order protein soya berkuali tinggi ini, boleh wassap Kak Jaz ya. InsyaAllah Kak Jaz sedia membantu.




*DISCLAIMER These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Share this:

,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment