Bisnes Online Yang Sesuai Untuk Mama Bekerjaya Yang Nak Berhenti Kerja

Mama ada tak pengalaman ambil anak daripada taska atau nurseri dan tengok anak lebam atau luka? Pengasuh kata jatuh masa bermain. Dia pun tak perasan.

Ada tak?

Takut kan? Risaunya hati kita. Mungkin betul anak kita jatuh, tapi hati ibu mana yang tak sedih bila anak ada luka-luka. Risau kena dera pun ya.

Dan-dan masa tu rasa nak berhenti kerja dan jaga anak sendiri. Kan?

Tapi keputusan nak berhenti kerja bukan mudah. Komitmen yang tinggi, dengan harga barang dan kos kehidupan yang makin mahal buatkan kedua-dua suami isteri terpaksa bekerja.

Being a mother, saya sangat faham naluri ibu yang sangat sensitif. Kita kalau boleh nak jaga anak sendiri, tak nak tinggalkan anak sendirian dengan orang lain.

Tapi apa daya kita? Nak berhenti kerja fikirkan belanja rumah pula. Tersepit sangat rasa hati..

Saya sarankan mama buat pendapatan sampingan semasa tengah kerja ni. Jadi bila pendapatan ni dah stabil, dah sama atau lebih daripada gaji sekarang insyaAllah mudah dah kalau nak berhenti kerja.

Bisnes apa yang sesuai untuk mama yang bekerjaya?

Saya nak ajak mama join bisnes Shaklee yang memang saya pun dah buat sejak hujung tahun 2013. Bisnes yang saya sendiri dah tahu bagaimana ia beroperasi.

✔ tak perlu simpan stok
Ini yang paling best dengan bisnes Shaklee. Serius tak tipu. Maksudnya modal kita sangat minima dan tidak terhenti pada stok barang.

✔ tak perlu keluar jumpa orang
Kita buat bisnes online tak perlu pun keluar jumpa orang. Lagipun, mama kan masih kerja, so bila nak keluar jumpa orang? Malam dah nak spend dengan keluarga kan?

✔buat secara online
Sama seperti mama yang tengah baca entry saya ni, kita tak jumpa face to face pun kan? Jadi sangat mudah bila kita boleh berbisnes 100% melalui medium online. Be it blog, FB atau instagram.





✔pendapatan yang tak terhad
Dalam Shaklee ni kita ada limitless income. Buat lebih dapat lebih, usaha sungguh-sungguh dapat hasil sungguh-sungguh.

Jadi bagaimana nak jalankan bisnes Shaklee ni?

Mama hanya perlu berdaftar sebagai ahli Shaklee dengan modal RM79.50. Dan once dah setel saya akan masukkan mama dalam kumpulan bimbingan kami.

Bermula dengan blogspot yang PERCUMA seperti yang saya gunakan ini, mama boleh mula tulis artikel-artikel yang kamibdah sediakan cadangannya.

Apa yang bakal mama dapat? Boleh rujuk carta aliran di bawah. Ini adalah anggaran kasar pendapatan yang bakal mama dapat bila mama serius berbisnes Shaklee.




So mama..

Whatsapp saya laju-laju untuk daftar bisnes harinini supaya impian nak berhenti kerja san jaga anak sendiri tercapai!

Good luck!



Jazilah Ilyas
Whatsapp / SMS : +6011-1611 1619
Shaklee ID : 1070931

Share this:

,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment